Tetamu

Thursday 23 May 2013

Hobi

assalamualaikum 
sape suke masak? sape suke sape suke???
haha sape yg suke masak tu mmg geng ah..
aku? mmg sangatttttt suke masak!
sebab ape eh aku suke msak?
mungkin sbab aku anak sulong pompuan
mungkin sbab ma xlarat masuk dapur sorg2 untuk memenuhi kehendak 4 org abg dan abah yg bile mkn mereka perlu di hidang dan perlu di kemas setelah selesai
hahha
atau mungkin sbab dulu kecik2 ma asyik xkasi aku sentuh ape2 yg ade kt dapo
maka, sekarang aku melepaskan gian yg xdpt dulunya...
hahahhaa
macam2.. tapi seyes, nanti my daughter WAJIB tau masak!!!
WAJIB!!!!
dr bile aku start masuk dapur?
seingat aku la kan....
dr usia 6tahun kot... ya Allah..hebat jugak aku ni..
hahahhaa...
yg aku ingat first masakan aku buat is kubis masak air(org luar called it as sup sayur)
perghhhh...terus masakan kg...bukan telor mate ok...kubis masak air
bunyi cam senang kan?
tp tidak pd kanak2 yg berusia 6tahun ok..
aku masak air kubis ni sbab sehari sebelum aku masak tu, aku g main getah umah jiran
kakak kawan aku msk tgah hari...perghhh sedap betol bau kubis masak air dia
teliuq aku...
jd esoknye tu aku try la buat sdiri

resepi:

kubis
bawang putih
air
kicap

cara2:

isi air dlm periuk
masukkan bawang
bile gelegak, masukkan kubis dan kicap
siap!!!

rase nye?
buekkkkkkkkkk...plain giler!!!!
aku menjadi tetanye2 ape mende kakak tu letak smpai rase die sdap sgt...
eh kejap, mesti korang pelik kan?
mane ma aku ketika aku memasak?
hahahahaa actually ma aku keje
jd kt umah xde sape...aku je la...pastu adik2...abg2? owh mereka sekolah
maknanya time tu aku masak tanpe kawalan org dewasa...kikiki
dont do this at home ok!
walaupun first try aku xmenjd, tp aku tidak gentar
makin suke ke dapo...!!!
hahaha giler x giler aku dgn dapur

before ape2 yg xdiingini berlaku, aku da siap warning buah ati t kawen aku nak dapor yg beso
nak dapor yg serbe serbi ade
nak peti ais aku penuh ngan 'alat perang'
hahhahahaha
sebab suke giler dok dapo kan.. ahhaa
eh eh bebalik kpd cerita kobis tu, haaa
so, bile da tetua ni baru la aku tau knape akak tu msk sedap
nak msk kne ade tumis2...depend la nk msk ape kan
pastu mane ley cmpak2 cenggitu jek
skill tu kne ade
pastu mesti cukup garam gula perisa pe sume
baru urmh!!!
ahahahhaa
tapi sekarang da kene blajar masak tanpa gune perisa
bahaya owh

hahaha
k lah till that
xoxo
wassalam
aninis manis


4 comments:

  1. Untung lah akak pandai masak, Teena x reti pun, kalau buat mesti x sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish bukan pantai la teena... tapi suke jek..ahahha..sedap xsedap blakang citer..ekekekek

      Delete
  2. assalam..

    salam kenal..

    i paling kurang suka masak..makan, ok jee..hee

    ReplyDelete
  3. ahahahaa... sokey kalau xwape gemo masaknye...kedai merata kan... aahaha Salam pekenalan ^^

    ReplyDelete

terima kasih luang mase bertegur sape..lets sharing!