Tetamu

Wednesday 15 May 2013

Da'i pendakwah milenia

Assalamualaikum...
haaa sape tengok Da'i episod last ritu? student perempuan uitm yang menang kan?
tahniah untuk si cantik manis...awak layak!!! :)
tetibe nak bukak cerita lame...ni dah kenape ni?
sebab kite geram xpuas hati!!!! sobs2... 
sampai harini, sesape yang mengenali diri aku then dorang tengok Da'i episode last tu xabis-abis nak contact aku tanye:
"fuyyooooo....masuk tv"
"peghhhh...jadi retis da sekarang"
"anis!!!! kite tengok awak kt tv"
"nak saignnnnn"
pastu the latest one, baru je kejap td adik aku msg:
"keknis, betol ke keknis masuk tv rancangan Da'i??? anak sedare pakcik Bakar bagitau adik"
pfffffhhhhhhh!!!!!
byk2 soalan tu, jawapan yang aku bagi kt adik aku jek aku tipu..
" eh xde la... dorang salah org tu"
malu giler sehhhhhh!!!!! adik sdiri boleh la tipu2 sunat sebab dia xtengok sdiri
yang lain2 tu terpaksa ngaku sebab mmg nampak sgt la tipu kalau aku menipu...hahahaha boleh?
aduhai... wajah ku di media massa amat merimaskan aku!!!!
menyesal xsudah! tu baru bagi pendapat 
kalau aku jd peserta mmg xdiam la fb, anset, keadaan sekeliling bercakap pasai aku...
ni ckp mcm xpuas hati sangat ni kenape?
bagi pendapat je pon...omg
sebabnye....muke aku buruk giler kt tv..serius aku ckp aku xfotogenik or fotogedik!
#akucantiksangatkalaukotengokakudepan2 compared to dalam tv!!!!
hahahahahahahah  tetibe nak puji diri sdiri
eh betol la...buah ati aku cakap aku kt dalam gambar sgt lain..kt luar lagi cantik!
hahahhaha haaa harusla aku pecaye ckp dia! kekeke
okok back to e story!
nak di jadikan cerita, sebelum episode akhir tu d tayangkan kt tv, crew2 tv3 bersame 2 org peserta dr uitm tu datang kt dataran cendekia(DC) untuk buat pengembaraan..
ala shooting la kekonon
bagi uolls yg xtahu ape itu DC, DC tu tempat makan famous kalau ko datang uitm shah alam ni
femes sbab xdek tempat mkn lain jek...bukan sbab tempat tu nye makanan best giler
owh itu tidak okeh!
then, kene betol timing aku ngan aimi tengah cari makan2
tengah hari yang panas terik, harusla lapar dan dahaga
so, kami decide nk mkn terus kt situ...xmo tapau2..lambat!
kekekekee
kami pon cari la pot mkn yg boleh kitorang usha2 shooting tu la..saje jek sebab jakun xpenah tengok org shoot depan2 kan...so dengan selamber la kami dok setentang dgn tempat shooting tu...
tengah lapo, kami mkn je la...tapi mate dok ghusha si hadari tu
hahahaha comel ok!
sebab gedik niat xelok sgt....tetibe datang la sorang crew tu...dia bawak camera yg nak amek video tu...
ha dia dok la depan kami yg tengah mkn ni
pastu dia start nyembang tanye itu ini..tanye penah tengok da'i pe sume
aku ckp la...oo penah jugak tgok..tapi da lame da xtengok sbab da balik kolej kan...
pastu tetibe dia angkat video nak shoot aku, dia suh ckp
"sy rasa hadari akan menang sebab dia sgt berkeyakinan"
ha gitewww la lebeh kurang
ko bayangkan kami tengah mkn, pastu dia paksa2 suh ckp cmtu..
xmo bangun selagi xsetle!!!!
omg....tengah lapa ni...terus tebantut nak mkn
xmenahan nye, tangtang tu jugak dia shoot...tanpe aku sempat basuh tgn or basuh mulut aku
seriusly!!!!!! aku kecewa....
kecewa sbab, aku rase maluuuuuuu giler bile muke aku yg xberape nk sesuai tu d upload naik
kepada abg TV3 tu...sy sedeh sbab abg kasi naik saye punye gambar tu sedangkan gambar tu buruk giler :'(
since awak lagi pakar dalam hal2 ni, sepatotnya abg nilai dulu yg mane ok n yg mane x ok
so, video tu memalukan sy
kenape aku xtolak mase dia amek shoot tu?
sebab kedegilan abg tu telah memaksa aku beralah...
tapi...jgn la upload kalau buruk macam tu...sy maluuu!!!!
ok itu jek...malas nk ckp byk!
babai
wassalam

No comments:

Post a Comment

terima kasih luang mase bertegur sape..lets sharing!